duminică, 8 ianuarie 2017

Photos from Prague, Cehia.

Excursie de sarbatorile de iarna la Praga, Cehia
30.12.2016 - 03.01.2017

Fotografie realizata din cursa Tarom pe ruta Bucuresti - Praga in data de 30.12.2016.
 Praga, Karlovy Vary si in general Cehia sunt mai frumoase decat ma asteptam.

Ceasul Astronomic din Praga. Este primul obiectiv la care ne-a dus ghidul in excursia noastra imediat dupa ce am ajuns in Praga.
 Este un ceas construit in epoca mediavala, amplasat pe zidul de sud al Primariei din Centrul Vechi al orasului. Sub ceas se afla 12 medalioane cu semnele zodiacale. Multimea de turisti se aduna in fata turnului pentru a urmari la ora fixa procesiunea animata a celor 12 apostoli din ceas.
 Ceasul este decorat in partea sa superioara cu patru figuri alegorice ce reprezinta, de la stanga la dreapta, urmatoarele lucruri:
- vanitatea ce tine in mana o oglinda
- zgarcenia reprezentata printr-un comerciant evreu ce-si tine punga strans in mana
- moartea sub forma unui schelet ce anunta trecerea timpului tragand un clopot si avand in mana cealalta o clepsidra
- invidia  reprezentata sub forma unui print turc cu o mandolina

Fotografii realizate de pe Podul Carol din Praga. Acest pod a fost construit in stil baroc peste raul Vltava inca din secolul al XIV-lea la cererea regerul Charles al IV-lea si el leaga zona veche a orasului de zona Mala Strana (Orasul Mic).
 Podul este foarte aglomerat, este plin de turisti si de artisti locali: pictori, muzicieni si creatori de handmade.
 De-a lungul podului se afla 30 de statui create in acelasi stil baroc ca si podul dar mai tarziu prin secolul al XVII-lea.

Vedere panoramica a orasului Praga.

Vedere de pe un alt pod, unul din multele poduri ce traverseaza raul Vltava.

"Gallery Miaou" - Magazin cu suveniruri din Praga.
Adresa: Pohorelec 26 Praha 1, 118 00, Mala Strana (Orasul Mic).

Piata Veche din Praga. Cand am ajuns noi acolo, piata era impodobita pentru sarbatorile de iarna si piata era plina de casute unde se vindeau vin fiert si carnati, obiecte specifice sarbatorilor de iarna si obiecte handmade. Cat timp ne-am uitat la Ceasul Astronomic s-a lasat si seara peste piata punand in evidenta instalatiile electrice, specifice sarbatorilor, ce o impodobeau.

Vechiul Palat Regal din Praga, la intrare.

Castelul din Praga, vedere din interiorul curtii. Este amplasat in varful unui deal si gazduieste resedinta presedintelui republicii Cehia. Castelul include catedrala Sfantul Vitus, Basilica Sfantul Gheorghe, o manastire, turnuri de aparare si cateva mici castele. In interiorul palatului se afla si cateva muzee.

Turnul metalic Petrin din Praga. Are o inaltime de 63.5 m si este comparat cu turnul Eiffel din Paris. A fost construit in anul 1891 si a fost folosit ca turn de observatie. Acum gazduieste in interiorul sau magazine de cadouri si mici restaurante.

Fotografie realizata in curtea muzeului Franz Kafka din Praga.

Ghidul excursiei noastre ne-a spus ca cehii s-au declarat in proportie de 70% atei.   O dovada in acest sens este si o fosta biserica transformata in zilele noastre intr-un hotel.

Fotografii cu Catedrala romano-catolica Sfantul Vitus construita in stil gotic. Este sediul arhiepiscopiei orasului. In aceasta catedrala se afla mormintele regilor Boemiei si a unor imparati romani.

Fotografie cu garguiele ce protejeaza catedrala Sfantul Vitus de spiritele rele. Sunt de fapt ornamente ce reprezinta capete de animale fantastice asezate la capatul jgheaburilor de pe acoperisul catedralei. Prin ele se scurge apa de pe acoperis fara a deteriora peretii catedralei. Le regasim pe acoperisurile tuturor marilor catedrale gotice din Europa.
 Denumirea de "gargui" se leaga de legenda lui La Garguille. Aceasta legenda ne povesteste ca Sfantul Romain era sfatuitorul regelui Clotaire II, regele tuturor francilor ce a domnit intre anii 613 - 629, si a scapat tara de un monstru numit Gargui sau Goji, monstru ce semana cu un dragon. Monstrul a fost dus la Rouen si ars. Din el au ramas doar capul si gatul sau lung. Ceea ce a ramas a fost urcat pe peretii unei cladiri, ce fusese chiar atunci terminata, pentru a alunga spiritele rele si de atunci se spune ca s-a nascut acest obicei.

Statuia Sfantului Gheorghe din Praga are o istorie impresionanta. A fost realizata de catre doi mesteri romani din Cluj, pe numele lor Martin si Gheorghe in anul 1373 la comanda imparatului Carol al IV-lea regele Boemiei. Se afla in stanga zonei de sud a catedralei Sfantul Vitus. Mai tarziu, la cererea imparatului Frantz Iosef, au fost realizate doua copii ale acestei statui, una se afla in prezent la Cluj in Romania si a doua se afla la Budapesta in Ungaria.

Hamleys Praga - magazin de jucarii situat in centrul orasului. Este un loc fascinant, mai ales pentru copii. Pe cand asa ceva si in Romania?

Casa Municipala din Praga construita la inceputul secolului XX. Are in partea de sus o fresca ce reprezinta "Omagiul Pragai" realizata de Karel Spillar.
 Casa gazduieste cea mai mare sala de concerte a orasului, o cafenea si cateva restaurante.
 In sala de concerte, Sala Smetana, a avut loc proclamarea statului independent al Cehoslovaciei in 1918.

Ambasada Romaniei la Praga.
Adresa: Strada Nerudova 5 , Praha 1, 118 00, Mala Strana (Orasul Mic).
 Am avut parte de o excursie linistita, fara evenimente deosebite si vreme rea asa cum a inceput la doua, trei zile dupa ce ne-am intors inapoi in tara.

Recomandari:
- schimbati valuta in tara, cursul de schimb este mai bun la noi in tara, acest lucru se poate face la orice unitate BCR. In Cehia nu este adoptat EURO, moneda lor este coarana ceha, CZK. Coroana ceha fiind o moneda mai putin cautata la noi in tara trebuie sa faceti la banca o cerere, inainte de a schimba banii, cu vreo 2 - 3 zile.
- ghidul ne-a recomandat sa fim atenti la genti si buzunare si la restul de bani pe care il primim atunci cand cumparam cate ceva. Noi nu am avut insa nici o problema.
- se poate plati si in EURO dar nu peste tot. De exemplu la supermarket-uri, la transportul in comun si la toaletele publice (5 - 10 coroane) se primesc numai coroane cehe. La hoteluri, la magazinele de suveniruri si la restaurante se poate plati si in EURO. Puteti folosi si cardul.
- biletele la transportul in comun sunt valabile 30 minute, din momentul in care le activati, pe orice linie si cu orice tip de mijloc de transport in comun inclusiv metrou. Un bilet costa 24 coroane. Transportul in comun functioneaza non-stop, mai bine decat la noi, dar noaptea functioneaza la intervale de timp mai mari decat ziua.
- internetul este de mai proasta calitate (are viteza mai mica) decat la noi si se plateste peste tot in Cehia. Nu exista wi-fi gratuit nici macar la hotelurile unde sunteti cazati.
- hotelurile nu se ridica la calitatea numarului de stele declarate dar sunt curate si personalul este amabil.
- luati-va un ghid pentru Cehia din Romania, noi asa am facut. Nu am gasit nici un fel de harti la hotel, nici macar pentru linia lor de metrou. Erau tot felul de pliante, tone, numai cu harti nu.
- va puteti descurca bine in limba engleza oriunde ati fi, pe strada, in magazine, la muzee sau hoteluri. Noi nu am avut probleme. Cehii sunt in general amabili cu turistii.

S-ar putea sa va placa si: