duminică, 2 octombrie 2016

TUTORIAL pentru editarea pe PC a listei de canale de la televizorul SAMSUNG 40JU6400

TUTORIAL
pentru editarea pe PC a listei de canale de la televizorul SAMSUNG 40JU6400

 De data aceasta vin cu un alt tip de TUTORIAL.
 De curand am achizitionat un televizor SAMSUNG 40JU6400. E un televizor mai mult decat OK si are mai multe facilitati decat folosesc eu in mod curent de la el.
 Nu am reusit insa sa modific lista de canale, in ordinea preferata de mine, din meniul si telecomanda televizorului. Nu se poate realiza acest lucru asa cum se realiza la televizoarele SAMSUNG din generatiile mai vechi (eu mai am un SAMSUNG LCD LE22D450 din 2011) iar daca exista aceasta optiune in noul televizor eu nu am gasit-o. Poate undeva in partea de SMART HUB dar inca nu am cercetat amanuntit pe acolo.
 Asa ca am cautat pe internet informatii despre editarea listei de canale la acest tip de televizor si asa am aflat ca mai multa lume a avut aceasta problema si a rezolvat-o pe bucatele, intreband pe forumuri.
 Am aflat ca exista softuri freeware care pot edita pe PC o lista de canale. Dar si ele se refereau la televizoarele SAMSUNG de generatii mai vechi deoarece puteau modifica o lista de canale salvata din televizor intr-un fisier ce avea extensia .scm.
 Televizorul meu salveaza pe stick, un fisier cu lista de canale, in format .zip. Chiar dezarhivat nu exista, in noul director format, nici un fisier cu extensia .scm.

 Ce sa o mai lungesc, iata concret solutia gasita de mine intr-o dupa-amiaza si pasii ce trebuiesc urmati cu ABSOLUT toate optiunile ce trebuiesc facute deoarece in explicatiile citite pe internet nu am gasit in mod riguros de la inceput pana la sfarsit toti pasii ce trebuiesc urmati pentru a rezolva aceasta problema, de parca ne-am fi nascut toti cu televizoare din generatiile mai noi in brate:
  • conectati la unul din porturile USB ale televizorului un stick (al meu are format FAT daca are vreo importanta acest amanunt, desi eu cred ca nu are dar, pe forumuri se intreba si acest lucru)
  • salvati lista de canale din televizor astfel:
    1. apasati butonul MENU al telecomenzii
    2. alegeti optiunea SE DIFUZEAZA (televizorul meu e setat pe limba romana)
    3. alegeti apoi optiunea SETARI CANAL 
    4. alegeti apoi optiunea TRANSFER LISTA CANALE 
    5. se cere codul PIN al televizorului (el este setat initial pe 0000, daca nu ati ales dvs. alt cod, au fost si astfel de intrebari pe forumuri, care este codul initial)
    6. alegeti apoi optiunea EXPORT PE USB si televizorul va salva pe stick un fisier arhivat in format .zip
  • conectati stick-ul la PC si salvati acest fisier in calculator
  • softul freeware care poate edita o lista de canale pentru televizoarele SAMSUNG din generatia J se numeste ChanSort 2015-11-29 si il puteti gasi, la data cand public acest TUTORIAL, aici:
    Nu alegeti alte softuri. Sunt ori incomplete ori cu alte probleme. Pana l-am gasit pe acesta am incercat mai multe softuri de editare freeware de care nu am fost multumita iar pe unele dintre ele nici nu m-au lasat Norton Antivirus sau Firewall Windows sa le descarc in calculator (am licenta Windows 7 si licenta Norton Antivirus).
    Cum este specificat si pe site-ul lui, acest soft rezolva problema pentru televizoarele de generatie mai noua, cu sistem de operare TIZEN OS.
    Este compatibil pentru televizoarele Samsung din generatia E, F, H, J ce salveaza lista de canale in format de fisier .scm si permite reordonarea independenta a fiecarei liste favorite (cu numere care se pot modifica).
    Permite si modificarea fisierelor in format .zip pentru televizoarele Samsung mai noi din generatia J: liste predefinite pot fi editate din nou, permite reordonarea independenta a fiecarei liste favorite si permite si stergerea canalelor.
  • softul este in format .zip
  • dupa download si dezarhivare se lanseaza executabilul ChanSort.exe care se afla in directorul principal al fisierului dezarhivat (el are si o iconita cu o steluta galbena inaintea numelui fisierului), nu il cautati in alte subdirectoare (puteti sa faceti un shortcut pe desktop la acest fisier pentru al avea mereu la indemana: pozitionati mouse-ul pe fisier si dati clik pe butonul din stanga al mouse-ului si alegeti optiunea Create Shortcut iar dupa crearea fisierului cu numele shortcut selectati-l si trageti-l cu mouse-ul direct pe desktop)
  • dupa lansarea executabilului se deschide aplicatia ChanSort si alegeti din menu: File - Open TV data file si din fereastra care se va deschide automat cautati locatia si alegeti fisierul dvs. in format .zip, cel cu lista de canale pe care l-ati salvat din televizor si apoi selectati OPEN.
  • din noua fereastra care iar se va deschide automat selectati optiunea Modify current list si apoi fisierul dvs. se incarca si el va avea in partea dreapta afisata (cu culoarea gri) lista actuala din televizor care nu se poate modifica iar in partea stanga (cu culoarea neagra) va avea afisata aceiasi lista care insa se poate modifica.
  • dupa efectuarea modificarilor dorite (ordine canale, stergere, preferinte) lista poate si salvata din menu: File – Save as – peste fisierul initial sau redenumita, dar atentie, lasati-o tot in format .zip. Va aparea si o copie in format .bak in calculator.
    Executati acum operatiunea inversa pentru a incarca noul fisier in televizor:
  • conectati stick-ul la PC si salvati, acest nou fisier modificat, pe stick
  • copiati apoi lista de canale editata pe PC inapoi in televizor astfel:
    1. apasati butonul MENU al telecomenzii
    2. alegeti optiunea SE DIFUZEAZA
    3. alegeti apoi optiunea SETARI CANAL
    4. alegeti apoi optiunea TRANSFER LISTA CANALE
    5. se cere codul PIN al televizorului
    6. alegeti acum optiunea IMPORT DE PE USB si televizorul va salva in memoria interna fisierul modificat de pe PC
    Dupa terminarea copierii fisierului in televizor acesta va afisa un mesaj si se va restarta singur iar la reaprinderea lui automata canalele vor fi afisate dupa noua dvs. lista.
 Ce ar mai fi de adaugat?
 La o deschidere ulterioara a televizorului s-ar putea sa aveti surpriza sa vedeti ca ati pierdut lista preferata (cea editata cu atata migala pe PC) si sunteti pusi din nou in fata listei originale facuta la prima scanare a televizorului. Pentru a nu copia din nou de fiecare data lista de pe PC trebuie sa faceti urmatoarea setare in televizor:
    1. apasati butonul MENU al telecomenzii
    2. alegeti optiunea SE DIFUZEAZA
    3. alegeti apoi optiunea REGLAJ AUTOMAT
    4. selectati optiunea DEZACTIVAT (el este setat intial pe ACTIVAT)
  Acum la deschiderea televizorului veti fi rasfatat cu lista dvs. preferata de canale.

Daca tot m-am plimbat cu stick-ul de la televizor la calculator si inapoi am testat optiunea de a vedea un videoclip direct de pe stick si merge perfect. De precizat ca televizorul vede numai fisiere in format .MP3. Alte formate acceptate de televizor sunt: .AVI, .ASF, .JPEG.

 Ce mi-a placut in mod deosebit la acest televizor este ca permite sincronizarea cu un smartphone SAMSUNG. Cu alte tipuri de smartphone nu am avut rabdare sa incerc. Am verificat acest lucru lansand aplicatia SMART HUB si optand apoi pentru jocul JUST DANCE NOW de la UBISOFT, joc ce vine odata cu televizorul. Trebuie insa descarcata o aplicatie si in telefon pentru a se putea sincroniza cu televizorul si cu jocul. Merge de vajaie. Si internetul WI-FI merge de vajaie.

 Daca va fost util acest TUTORIAL lasati-mi un comentariu si din experienta reciproca mai impartasim intre noi pentru ca tot timpul apar probleme noi de rezolvat odata cu achizitionarea unui televizor, probleme pe care nu le putem rezolva decat comunicand.
Va multumesc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu