luni, 3 octombrie 2016

Secretul unor ingrediente de succes: calitatea.

Secretul unor ingrediente de succes: calitatea.


 Sarbatorile traditionale au un rol important in viata fiecaruia dintre noi.
 Si cum romanii sunt "mancaciosi" din fire, nu se numeste cu adevarat sarbatoare daca nu se aduna intreaga familie si masa nu este incarcata de bunatati preparate in casa.
 Nu fac exceptie de la aceasta regula. Imi place sa gatesc, mai ales de sarbatori, si pastrez cu drag retetele pe care le-am invatat de la bunica mea pentru aceste ocazii.
 Pentru a prepara cozonaci traditionali de Craciun sau de Paste in primul rand trebuiesc folosite ingrediente de calitate. Faina, ouale si untul sunt importante pentru a obtine cozonaci, pasca sau placinte ca cele pe care tin minte ca le mancam in copilarie la bunica.
 Si pentru ca doresc ca ingredientele mele sa fie de calitate am acceptat provocarea lansata de Kerrygold RO si am folosit acest tip de unt.
sursa fotografie - Kerrygold RO
 Untul pe care il folosesc acum in retetele mele este facut din lapte provenit de la vaci irlandeze, crescute intr-un mediu liber, care pasc iarba verde aproximativ 11 luni pe an.
 sursa fotografie - Kerrygold RO
 De aici rezulta si calitatea ridicata a acestui tip de unt pur.
 sursa fotografie - Kerrygold RO
 Untul poate fi si cel in varianta sarat dar atunci nu mai pun sare separat in aluatul pentru cozonaci.

 
 

 Dar iata si reteta mea dupa care am facut cozonacii, pasca si placintele din fotografiile mele postate mai sus:

Ingrediente pentru reteta de 4 cozonaci cu nuca si rahat

- pentru aluat:
1 kg faina - folosita numai pentru framantat
4 oua - numai galbenusurile
0.5 litru lapte - numai pentru framantat
400 g zahar -  numai pentru framantat
300 g grasime: 100 g ulei + 200 g unt #Kerrygold
coaja de lamaie si portocala
2 fiole cu esenta de vanilie
2 plicuri zahar vanilat
1 punguta stafide
2 fiole cu esenta de rom
2 lingurite de sare
1,2 oua pentru uns cozonacii
2 lingurite de mac

pentru maia avem nevoie de 50 - 60 g drojdie proaspata sau uscata + cateva linguri de lapte cald + cateva linguri faina
 
- pentru umplutura:
300 g nuci macinate 
200 g zahar
300 g rahat
albusurile de la oua
 sursa fotografie - Kerrygold RO



2 comentarii: